Saturday, August 16, 2008

Τι είναι αυτό;

Αγόρασα ένα αστείο παιδικό βιλίο στην Καλαματα, με τίτλο 'Τι είναι αυτό;΄





Έχει σε κάθε σελιδα δύο εικόνες. Είναι όλα καθημερινά πράγματα, για να μάθεις τα ονόματα των πραγμάτων γύρο σου. Για το μωρό, το μικρό παιδι, στο σπίτι, στην κουζίνα, στον κήπο, διακοπές, άγρια φύση, οι μηχανές στη ζωή μας, κ.τ.λ. Έχει εικόνα του τηλέφωνου, αλλά όχι κηνετό ουτε κομπιούτερ.

Το βιβλίο έμεινε τουλάχιστο δέκα χρωνιά στην βιβλιοθήκη του βιβλιοπολείου. Έμεινε εκεί υπομονετικά μεχρι να μία μέρα εγώ μπω το κατάστηνμα και το βρω. Το βρήκα βουλομένο μεταξύ μοντέρνα παιδικά βιβλία.

Το μικρό βιβλίο φαίνεται να με κοιτάξε, και να πει¨ Παρακαλώ, αγόρασε με... ο κόσμος με ξεχασε.. παρακαλώ!

Το πήρα στο χέρι μου και το άνοιξα¨



Μ'άρεσε πολύ. Οι εικόνες είναι καλή βοήθεια. Δεν ξέρω ακόμα όλα τα ονόματα αυτών των πραγμάτων. Μερικά ξέρω, αλλά π.χ. καλοριφέρ, οχι. Λοιπόν. Αποφάσισα να το αγοράσω και ήθελα να ξέρω την τιμή. ΄Ηταν γραμμένα στο πίσω του βιβλιο.
Μπα τι λες; 3000; Τρεις χιλιάδες, αλήθεια;
Τα βιβλία στην Ελλάδα είναι πολύ ακριβά, είπα στον ανδρα μου.

Είναι γιατί έχουν παραξενά γράμματα τα ελληνικα βιβλία, απάντησε αστεία ο ανδρας μου, που δεν μιλάει Ελληνικα.

Αλλά τότε θυμίθηκα οτι είχε Δράχμες καποτε στην Ελλάδα. Βεβαια, η τιμή ηταν 3000 Δραχμές! Αλλά πόσο Ευρω είναι 3000 Δραχμες; Δεν ξέρω και ουτε ήξερε ο πωλητής. Φώνασε τον αδερφό του και του ρώτησε. Αυτός είπε 18 Ευρω. Και αυτη ήταν η τιμή που πλήρωσε για το μικρό αστείο παλιό βιβλιο χωρις κομπιουτερ, χωρίς κηνετό και χωρις ευρω.

Αλλά είναι σωστό;
3000 Δρ. ειναι 18 Ευρ.; Που να το βρω την απάντηση;

1 comment:

x_maras said...

Hoi!
Είδα οτι είσαι από το Groningen. Σε ένα μήνα περίπου θα έρθω στο Groningen για να κάνω τη πρακτική μου σε μία εταιρεία. Θα μείνω για 6 μήνες(Μπορεί και περισσότερο). Με ενδιαφέρει να μάθω ολλανδικά, αλλά δε ξέρω κατά πόσο μπορώ να βρώ τμήματα τα οποία να ξεκινούν το από το Μαρτιο. Στο πανεπιστήμειο διδασκουν μαθήματα ολλανδικων μόνο σε άτομα που σπουδάζουν εκεί. Πιστεύω οτί θα υπάρχουν, γιατί κάτι ανάλογο είχα κάνει και στην Ισπανία.
Αν γνωρίζεις κάτι μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου στο email μου: x_maras@hotmail.com

3000 δραχμές = 10 περίπου ευρώ.
Τα ελληνικά σου είναι πολύ καλά, προσπαθώ να μάθω στη κοπέλα μου (ολλανδέζα επίσης) μερικές λέξεις αλλά τις φαίνονται όλες πολύ δύσκολες και σε μερικά λεπτά τις ξεχνάει.

Ντίνος!